Vltavský paprsek vyrazil za polární září do Finska

denisa
Asociace

Milí přátelé,

přinášíme vám stručnou reportáž a skvělé fotky z parádní expedice kralupských tomíků.Třeba zde najdete inspiraci pro příští rok na jarní či pololetní prázdniny!

Ve dnech 19. - 24. února uskutečnil TOM 3511 Vltavský paprsek expedici Polární záře.

1. den - Z Prahy jsme se letecky dopravili do Helsinek a následně do Oulu, pak již autobusem do Iso Syote, kde jsme byli ubytováni v super srubech. Večer jsme pozorovali polární záři.

2. den – Podnikli jsme výpravu na sobí farmu, jízdu v saních tažených sobem, pohyb ve stádu a krmení sobů. Rybařili jsme na dírkách - bez jediného záběru. Následně jsme navštívili další sobí farmu s krmením sobů lišejníkem, nahlédli do domácnosti finské farmy a společně zapěli finské a české písničky. Večer byla na programu sauna, bazén a vířivka.

3. den jsme vyrazili na návštěvu arktické ZOO v Ranua a proběhli se na běžkách. Večer opět sauna, bazén a vířivka.

4. den  nás čekal výlet na sněžných skútrech po cestách planinami i lesem, následovala husky farma a projeli jsme se jako mašeři na 12 km okruhu. Zpět znovu na sněžných skútrech. Večer opět sauna a pozorování fantastické polární záře.

5. den – Předposlední den naší expedice jsme navštívili ledový hotel, vesnici Santa Klause na polárním kruhu a muzea Arktikum v Rovaiemi. Večer opět nechyběla krásná polární záře.

6. den – Poslední den jsme se přesunuli letecky z Rovaniemi do Helsinek, prohlédli si město a nabrali směr Prahy.

Zdeněk Vejrosta, TOM Vltavský paprsek, Kralupy nad Vltavou

Fotografie:

Přidat komentář

Plain text

• Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Prosíme odpovězte na otázku, jde o prevenci proti robotům a spamu