TOM Vltavský paprsek se vydal na Island

denisa
Asociace

1.den 6. července 2023 - přeprava letadlem společností Play z Prahy do Keflavíku a pak na ubytování směr Reykjavík

2.den 7. července 2023 - osmikolovým Sleipnirem po ledovci Landjökull, vodopád Gullfoss, mořský tunel Hvalfjordur, Borgarnes

3.den 8. července 2023 - koňská a kozí farma, vodopády Barnafoss a Hraunfossar, poloostrov Snaefelsnes – jeskyně Vatnshelir, tulení pláže Ytri Tunga, Stykkisholmur

4.den 9. července 2023 - trajekt Stykkisholmur – Brjanslaekur, vodopád Dynjandifoss, koupání v teplých pramenech, Bilduldalur

5.den 10. července 2023 - severozápadní fjordy – mys Látrabjak s papuchalky, červená pláž Raudisandur

6.den 11. července 2023 - Erikstaddir – muzeum Vikingů, mléčná farma Erpsstadir, kráter Grábrok, Laugarvatn

7.den 12. července 2023 - Pingvellir, gejzír Strokkur, Lava centre Hvolsvollur, vodopády Seljanndsfoss, Gluggafoss a Skógafoss

8.den 13. července 2023 - Dýrholaey a papuchalci, černá pláž Reynisdrangar, Glacier hiking po ledovci Sólheimajökull, vodopád Kvernufoss

9.den 14. července 2023 - útesy u Víku, jízda terénním autobusem s 23 brody – Landmannalaugar

10.den 15. července 2023 - Duhové hory Landmannalaugar, kráter Ljótipollur, vodopád Hjálparfoss, Vógar

11.den 16.červenec 2023 - poloostrov Reykjaness, odlet domů společností Play s leteckým pohledem na erupci na sopce Fagradalsfjall

Jedenáctidenní expedici nabitou zážitky si všech 18 účastníků užilo.

Zdeněk: Mým nejsilnějším zážitkem bylo počasí. Byl jsem na Islandu popáté, ale jedenáct dní s modrou oblohou a jen s pár kapičkami deště nemělo naprosto chybu.

Romíšek: Moje přání bylo znovu vidět milované Duhové hory v Landmannalaugaru. Moc se mi líbil výstup na horu Bláhnúkur – modrá hora. Vlastně za celý pobyt mě nic nezklamalo. Ze zážitků budu čerpat hodně dlouho.

Nýna: Ač to může být divné, tak jeden z mých nejsilnějších zážitků z Islandu je koupání v ledovém oceánu či  řekách. Byla to pro mě opravdu výzva se do takové studené vody ponořit.

Maruš: Mezi jeden z nejsilnějších zážitků patří zcela jistě návštěva Landmannalaugaru. Jako sedmičlenná expedice jsme vyrazili za větrného počasí strmou kamenitou stezkou na vrchol Bláhnúkur. Celou cestu panovala skvělá nálada, kterou nepokazilo ani drobné mrholení. Odměnou nám byla duha a překrásný výhled na Duhové hory. Po návratu do základního tábora jsme se ponořili do horké tůně a užívali si relax ve volné přírodě.

Mimino: Můj nejhezčí a nejsilnější zážitek byl vodopád Dynjandi. Jinak samozřejmě nebyl to jediný, celý Island byl nádherný, ohromující… no prostě TOP.

Kaďa: Nejsilnější okamžik je těžké vybrat, ale o malý kousíček u mě zvítězily Duhové hory před túrou na ledovci. Když jsme přijeli dolů, tak mě to tak nenadchlo, ale když jsme začali pak druhý den stoupat nahoru, bylo to něco úžasného a nic hezčího jsem nikdy neviděl.

Blanka : Za mě je to návštěva pláže Raudisandur, která je jednou z nejhezčích pláží, kterou jsem viděla za dobu mého cestování. Leží v neobydlené oblasti Islandu a veřejnosti není tak snadno přístupná, protože se na ni jde nějakou chvíli po svých a to jí dělá o to zajímavější.

Klárka: Nejsilnější zážitek si odnáším z nejjižnějšího místa Islandu, Dyrholaey, kde jsme mimo krásné přírody viděli i papuchalky z cca 2 metrů.

Terka: Můj nejsilnější zážitek je, že jsem s vámi mohla na 10 dní jet na takové místo a v takové partě. Splnil se mi sen, jet ještě jednou na expedici s oddílem do zahraničí. A chtěla jsem ještě jednou vidět Landmannalaugar.

Mája: Můj největší zážitek na Islandu byl ledovec, napít se z tající vody z ledovce a mít na sobě mačky a cepín. A taky tuleni s papuchalkama.

Katka: Za mě je nejsilnějším zážitkem návštěva Duhových hor. Před odletem jsem se dívala, kam všude pojedeme a u Duhových hor byl obyčejný obrázek. Byla jsem zvědavá, zda jaké budou ve skutečnosti. Když jsme přijeli na ubytování, nestačila jsem zírat, jak jsou barevné. Bylo to něco úžasného. Nemohla jsem se vynadívat a přestat fotit. Na ten pohled nikdy nezapomenu.

Eliška B.: Takové nejsilnější zážitky mám dva - 1. Duhové hory - ze začátku jsem si myslela , že duhové nebudou, že je to jen název, ale když jsme vylezli na horu, tak to byla nádhera. Opravdu byly duhové, bylo to snad to nejkrásnější, co jsem kdy viděla. 2. koupání v Severním ledovém oceánu – sice jsme tam vylezli jen po kolena, ale bylo to super. Ze začátku to bylo studené, ale potom jsem si už zvykla. Teď můžu říkat, že jsem byla v Severním ledovém oceánu.

Jára: Největší zážitek mám z útesů. Viděl jsem papuchalka. Znal jsem ho z vyprávění a přál jsem si ho vidět naživo. Bylo to moc hezké.

Vašek: Můj nejsilnější zážitek z Islandu byl, když jsme chodili s mačkama po ledovci a když jsme po něm jezdili osmikolovým autobusem Sleipnir. Nejvíce se mi to líbilo, protože jsem na ledovci nikdy nebyl.

Eda : Pro mne to bylo něco neskutečného, již dlouho jsem nic takového nezažil - ledovce, vodopády, gejzír, horké prameny, jeskyně, nádherné výhledy, návštěvy farem ... Pro mne je velice těžké vybrat ten nejsilnější zážitek, neskutečné pohledy na vodopády nebo tu nádheru v mačkách s přilbou a cepínem po ledovci, když jsme chodili po ledovci a nebo byli jištěni průvodkyněmi a koukali do hluboké rýhy vytvořené tekoucí vodou na ledovci.

Kamil: Nejsilnějším zážitkem byla zcela jistě celá expedice, podpořená nádherným počasím.

Eliška S.: Líbilo se mi, jak jsme jeli po ledovci s truckem Sleipnir. Jak jsme zastavili a mohli se dívat do ledovcové trhliny.

Vojta: Z letošní výpravy na Island byl opět asi nejlepší zážitek vidět volně žijící papuchalky severní ze vzdálenosti 1 metru nebo procházka po ledovci. To se ne každému poštěstí...

Zdeněk Vejrosta, TOM Vltavský paprsek, Kralupy nad Vltavou

Fotografie:

Přidat komentář

Plain text

• Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Prosíme odpovězte na otázku, jde o prevenci proti robotům a spamu